Dag 3: Lier - Mechelen - Oeudeghien (24/5)

24 mei 2022 - Aat, België

Veertien graden zei de B&B hospita en harde wind. Tegen natuurlijk. Om in wielertermen te blijven: Eergister en gister totdat het begon te regenen was het hoofdzakelijk rustig pedaleren, vandaag was het stoempen, harken en afzien. Met name bij de start langs de Nete.

Toen ik even stilstond om mijn routeboek om te slaan, werd ik voorbij gereden door een Nederlands stel. Ik had ze gisteren ook in de regen zien ploeteren en we groetten elkaar. Ik reed een tijdje achter ze aan en bij een stoplicht in Mechelen stond ik naast hen te wachten en ontspon zich het volgende gesprek:

Ik: Wat een wind, niet? Zij: Valt tegen, maar hier in de stad gaat het wel. Ik: Waar gaan jullie naar toe? Zij: Santiago. Ik: Nou, dan zie ik jullie daar wel. Tien minuten later zaten we met zijn 3-en koffie te drinken op de Grote Markt van Mechelen. Uit Zwolle, Arnoud (IT) wilde eerst ook alleen, twee weken geleden had Elsbeth (pianolerares en iets met tuinen) besloten mee te gaan. Voor het avontuur doen ze deze tocht. We hebben niks afgesproken, maar zullen elkaar ongetwijfeld nog eens tegenkomen tijdens de tocht.

De route vandaag ging vooral over het jaagpad van de Dender. Prachtige rietbogen en populierenbosjes. De Dender meandert, zodat je niet het gevoel hebt dat de wind doorlopend recht in je snufferd staat. Wel 2 of 3x het regenpak aan moeten trekken, maar toen kon ik gelijk een video van een voetbalwedstrijd bij WV-HEDW veilig stellen :-).

Onderweg door Geraardsbergen, maar de Muur van Geraardsbergen links laten liggen, daar kom ik met mijn racefiets nog niet tegen op, laat staan met een fiets met bepakking.

Eerste serieuze klimmetjes in Lessines -inclusief kasseitjes- en het laatste stuk naar de B&B. Volgens de B&B host begin ik morgen met 15 km klimmen en dalen, maar daarna is het vlak... we gaan het zien.

Gefietst vandaag: 102 km

Gefietst totaal: 353 km

1. Margriet:
    24 mei 2022
    Leuk om mee te lezen! Ben benieuwd hoeveel "collega's" je tegen gaat komen onderweg.
  2. Anneke en Paul:
    24 mei 2022
    Wat fijn om alles te lezen . Ik verheug me elke dag op je verhaal en foto’s. Succes morgen met klimmen en dalen. 💋
  3. Rob:
    24 mei 2022
    Belgie is al mooi, maar Frankrijk wordt nog mooier! Lekker doorfietsen dus en veel genieten!
  4. Niels:
    25 mei 2022
    Hou vol jongen, leuk om je reis te volgen.