Dag 35: Santiago de Compostella - Amsterdam (25/6)

26 juni 2022 - Amsterdam, Nederland

Laatste dag van mijn camino: buikloop. Toch een verkeerd mosseltje in de Paella? Nee, het begon al eerder. Gelukkig zit er een Pharmacia om de hoek.

Het is een wacht- en lummeldag in de regen. Ik breng mijn fietstassen naar het depot, koop wat souvenirs en hang wat op een bank. Mark appt me om te komen lunchen en ik heb inmiddels wel trek. We eten wat en bespreken de mogelijke volgende tocht: Rome, Praag, rondje Nederland of de groene route naar Avignon.

Het wordt uiteindelijk tijd om naar het vliegveld te gaan. We willen met de stadsbus, maar dat zijn meer mensen van plan... op de halte staan al zeker 10 mensen, de bus is vol en neemt geen passagiers meer mee. Kans is groot dat dat ook voor de volgende geldt. Mark en ik besluiten een taxi te gaan regelen en de bende van 4 sluit graag aan. Uiteraard zijn we nog ruim op tijd op het vliegveld. Iedereen snakt nu naar huis.

De afstand van 5 weken fietsen overbrugt een vliegtuig in nog geen 2,5 uur.... we nemen afscheid van elkaar bij de gate en spoeden ons naar de afhalers. Ellen komt mij halen met een bos bloemen en -belangrijk- een zak Harlekijntjes honingdrop. Nu ben ik echt weer thuis.

2677 kilometer gefietst in 35 dagen, meer dan 13 kilometer geklommen en 6 kilo afgevallen, maar ook was het een prachtige ervaring met ontmoetingen met veel aardige, lieve en leuke mensen. Onvergetelijk.

Ik ben trots op wat ik heb gedaan en heb met plezier mijn belevenissen bijgehouden. Nogmaals dank voor jullie meelezen en meeleven.

Wordt zeker eens vervolgd.

1. Frank:
    26 juni 2022
    Bedankt voor je mooie verhalen. Ik ga ze missen
  2. Minke:
    26 juni 2022
    Zo’n laatste dag is een beeitje afzien is ook mijn ervaring. Wat sneu van die buikloop, niet prettig als je moet reizen. 6 kilo afgevallen! Dat is fors. Alweer plannen voor de toekomst, mooi. En nu maar aankomen . Benieuwd hoe lang dat proces bij jou duurt. Ik heb er 14 dagen over gedaan en zit nu in een soort vacuüm. Wat zal ik gaan doen? Gelukkig zijn er activiteiten die zich aandienen. Dat is gemakkelijk, het ga je goed! Hartelijke groet! Minke
  3. Jan Hickmann:
    26 juni 2022
    Mooie afsluiting, Hette, ik kom snel op de lijn.
  4. Bart de Boer:
    2 juli 2022
    Ik heb genoten van je
    reisblog. Hoop er gauw eens met je over te kunnen praten.