Dag 27: Poblacion de Campos - Reliegos (17/6)

17 juni 2022 - Reliegos, Spanje

Een vlakke etappe vandaag. Het leek wel een oefenrondje langs de Vecht, maar dan anders. Oostenwind in de rug, kortom, lekker peddelen. Geen last van de wijn, bier en sangria van gisteren. Vroeg gestart na mijn mede Caminogangers het beste te hebben gewenst: 'Ik weet dat het me geen barst aangaat, maar ik wens jullie een fijne dag en buen camino'.  Onderweg kom ik nog wat bekenden tegen en drink koffie met Reinhilde in Sahagun.

De fietsroute van de camino loopt anders dan de wandelroute. Soms parallel, dan zie je de bovenlichamen van de wandelaars boven het graan uitsteken, soms lopen ze naast de asfaltweg van de fietsroute en vandaag delen we de route over een gravelweg van 11 km. Er zijn veel wandelaars -men schat 25 wandelaars op 1 fietser- die zich niet altijd bewust zijn van de fietsers. Slalommend en buen camino roepend kom ik er door zonder mijn bel te hoeven gebruiken.

En als het er zoveel zijn, dan betekent dat 'handel'! En inderdaad, langs het gravelpad staat een Camino foodtruck met aggregaat. Je kunt er koffie, broodjes en verse jus krijgen tegen prijzen die niet misstaan op een Amsterdams terras. Ik sprak er over met een Tsjechisch stel, ter bezinning op weg naar SdC.

Ja, en al die wandelaars (inhaal effect Corona) moeten ook ergens slapen. Ik kon gisteravond al niets meer online boeken, dus ben op de bonnefooi gaan zoeken. Toen het erg heet begon te worden ben ik bij een albergo gestopt in Reliegos. Ook vol, maar de mevrouw ging wel even bellen. Eerste was ook vol, maar als ik me meldde in de kroeg met de rode stoeltjes op het terras dan hadden ze daar wel een bed voor me. Ik werd aangekondigd als Hette con Byciclette. In de bar met de lokale clientele werd ik ingecheckt door dochter 1, die stuurde me een kant op en daar kwam ik dochter 2 tegen die me verder begeleidde naar moeder die me een plek voor de fiets wees en een koele kamer.

Vlak voor het inchecken rijden 4 van de caminofietsers langs met wie ik gisteren was, zij gaan een dorp verder. In de albergo ontmoet ik jonge wandelaars Joram (NL) en James (US). We gaan samen eten.

Gefietst vandaag: 89 km

Gefietst totaal: 2299 km

To go: 385 km

1. Joost van Elten:
    18 juni 2022
    Hoi Hette, dank je wel voor je prachtige verhalen!! Je fiets blijft het goed doen concludeer ik, na de definitieve reparatie enkele dagen geleden. Fijn! Je hebt heel wat mensen ontmoet inmiddels, daar kan je na terugkomst maandelijks een reünie voor houden, met telkens andere gezichten. Maar waar heb ik het over, je zit in je laatste kilometers!! Je moet langzamerhand een euforisch gevoel krijgen. Wat een prachtig avontuur en grootse prestatie!! Heel veel plezier jongeman (1956 hè). Warme groet, Joost
  2. Anneke en Paul:
    18 juni 2022
    Fijn hette dat alles nu voorspoedig gaat met de fiets. (Wij doen het je niet na 😂). Zet hem op die laatste kilometers 👍🏻