Dag 26: Burgos - Poblacion de Campos (16/6)

16 juni 2022 - Frómista, Spanje

Ik vond het  gistermiddag te warm om nog naar het centrum en de kathedraal van Burgos te gaan. Dat heb ik vanmorgen in alle vroegte gedaan, zonder stempeltje natuurlijk. Nu haal ik toch de meeste stempels in de bars die ik bezoek, dat past ook beter bij me 😁.

Buiten Burgos, na de eerste klim, werd ik ergens tegengehouden door een verkeersregelaar. Weg was afgesloten en ik moest omrijden, hij maakte een gebaar van een wijde cirkel (en zoek het verder maar uit). Eerst even balen, maar toen bleek dat deel van de alternatieve route over breed asfalt naar beneden ging: 60 km per uur, kicken! Gratis kilometers zei Jan. Jan? Dat zit zo.

Nog voor de koffie werd ik ingehaald door 2 dames op electrische fietsen. De achterste sprak me aan: 'He, hoe gaat het? We hebben elkaar eerder gezien, hebben samen opgefietst en koffie gedronken'. Ik wist het niet meer, was ik met 2 vrouwen opgefietst? Ik vroeg haar naam en toen zei ze 'Anneke en Jac'. 'Oh, Jac van het juvenaat' antwoordde ik. En dat toverde bij Jac die ook net aangesloten was, een brede glimlach op het gezicht. Het bleek dat Jac en Anneke al enige tijd samen opfietsen met Jan en Thea uit Bolsward. We zijn samen koffie gaan drinken, ook nog in gezelschap van Lou en Willemien uit Venlo. Ik had al over Jan gehoord en van een fietskarretje dat hij had teruggestuurd, omdat het te zwaar fietste en hij had over mij gehoord, het zingt allemaal rond.

Blijken we ook nog in hetzelfde hotelletje te hebben geboekt! Daar treffen we Jolanda en Henk uit Breda. Ik kende ze nog niet, maar bij de rest waren ze al wel bekend.

Om 19 uur wordt de Paella opgediend voor ons zevenen. Het is geweldig om de verhalen over de tocht, wat iedereen heeft meegemaakt en de achtergronden te horen.

Nog geen idee waar ik morgen naartoe fiets, maar dat wijst zich vanzelf.

Gefietst vandaag:  87 km

Gefietst totaal: 2210 km

To go: 465 km

1. Rob:
    16 juni 2022
    Leuke verhalen en plezier met al die caminofietsers! En het zal wel nog veel leuker worden. Steeds meer fietsbekenden onderweg naarmate de eindstreep meer in zicht komt. Die 465 km wordt natuurlijk steeds meer een nog-te-gaan-peulschilletje van 5-fietsdagen-of-zo. Veel plezier!
  2. Hette:
    17 juni 2022
    Inderdaad Rob, 4 of 5 dagen, alle tijd, misschien nog naar Cabo Finisterre als toetje. Het is zo leuk! En natuurlijk het voordeel van een goeie fiets!