Dag 15: Bonnes - St Emilion (5/6)

5 juni 2022 - Saint-Émilion, Frankrijk

In principe (Johan Cruijff) is de camino heel simpel: het is een kwestie van eten, fietsen en slapen. Slapen is geen punt (de tour wordt gewonnen in bed zei Joop Zoetemelk al). Fietsen gaat ook meestentijds goed, maar de crux ligt voor mij bij het eten. Die klimmetjes op alleen een ontbijt lukt blijkbaar niet. Gisteren met Bertrand daarover gesproken en vanmorgen zijn advies opgevolgd: uit het bio-schap van de supermarkt allerlei tussendoortjes gepakt en daarnaast ook toffees en madeleine cakejes. En op de fiets maar kanen! Het lijkt te helpen: geen uitpuffen na een klim, minder vaak duizelig en op een vergelijkbaar klimmetje een of twee tandjes zwaarder dan gisteren. Dat geeft vertrouwen! Het was een stille en rustige route in de Dordogne met weliswaar minder klimmetjes die ook minder steil waren.

Onderweg Bertrand nog 2x gezien, die ook in St Emilion overnacht. Ik heb een B&B boven een wijnhandel, hoe kan het ook anders..

Toen ik St Emilion wilde verkennen en een stempel bij de VVV ging halen, zag ik Elsbeth en Arnoud. We besluiten samen wat te gaan eten vanavond.

Weer vandaag: bewolkt maar droog, af en toe zon en 23 graden. Ik heb nog nooit zulke bruine knieen gehad.😁

Gefietst vandaag: 61 km

Gefietst totaal: 1488 km

1. Han:
    5 juni 2022
    Heel herkenbaar Hette. Ik at ook de hele dag en ook nog drankjes en gelletjes. De motor moet inderdaad wel brandstof hebben. Je bent al over het point of no return. Dus er zijn nog maar twee keuzes.
    Straks zijn de herinneringen en de gesprekken onderweg vooraan in je geheugen en de hardships na het genezen van de pijnlijke billen vergeten of alleen een vage schim.
    Blijf genieten.
  2. Niels:
    Bijna 1500 kilometer…!!!
    Chapeau.
    Ik heb in mijn hele leven nog nooit meer dan 50 kilometer op één dag afgelegd dus je begrijpt dat ik zwaar onder de indruk ben van jouw tocht.
    Gisteren laatste wedstrijd van WV in de eerste klasse, een onnodige nederlaag voor een handvol toeschouwers.
    Mooi afscheid van Dennis en nog een paar andere coryfeeën.
    Het was opvallend stil langs de lijn…
    😉
  3. Hette:
    7 juni 2022
    Je zat toch niet naar een begrafenis te kijken?!
  4. Margaret:
    6 juni 2022
    Indrukwekkende tocht! Mooi reisverhaal Hette erg leuk om te lezen, succes!
  5. Hette:
    Dank je!
  6. Rob:
    6 juni 2022
    In aanvulling op Han's zijn drankjes en gelletjes beveel ik ook de heerlijke en verse pain-au-chocolat en de pain-au-raisin aan! Heerlijk en je wordt er ook heel blij van.
    Wat een mooie reis is het!
  7. Hette:
    7 juni 2022
    Vandaag een muffin au citron bij de koffie, ook niet te versmaden..