Dag 14: Angouleme - Bonnes (4/6)

4 juni 2022 - Saint-Aulaye, Frankrijk

Overal terrasjes in Angouleme, vrijdag en mooi weer, dus het was afgeladen. ik vond nog een plekje waar ik een menu gourmand voor 25€ kon nuttigen. Cultureel besef was afwezig bij een van de bediensters. Toen ik vroeg welke kant ik op moest voor de kathedraal, wees ze me op het tegenover gelegen hotel de ville met de opmerking dat dat  de kathedraal zou zijn..

Vandaag een korte etappe en dat was maar goed ook. Meteen in de eerste 500 meter al een klim in Angouleme waarvoor ik van de fiets moet. Eenmaal buiten de stad bleef het klimmen en dalen en het viel me zwaar: fysiek, maar ook mentaal: ik zag het ff niet meer zitten na de zoveelste bocht waarachter weer een heuvel verscholen lag. Veel gestopt om uit te blazen, maar uiteraard wel doorgezet. De routine waar ik gister over sprak was niet mogelijk. Tot half 3 geen gelegenheid gezien (er werd in het routeboek al aangekondigd dat er weinig gelegenheden zouden zijn) en toen kon ik alleen nog een crepe krijgen. Ook helemaal geen andere fietser, kortom saaie en zware dag.

De laatste 5km waren redelijk vlak, dat geeft hoop voor morgen. Ik ben terecht gekomen in een stacaravan op een camping in the miďdle of nowhere. Oude baas verwelkomde me met een koud biertje 🍻 en heeft een tafeltje in een nabij gelegen restaurant gereserveerd (un monsieur au velo). Op het reserveringsbriefje stond inderdaad 'velo'.

In dat restaurant loop ik vervolgens Bertrand tegen het lijf en uiteraard hebben we samen gegeten. Hij werkt in een boekhandel in Zwolle die ik ken en het werd een geanimeerd gesprek. We verwachten elkaar nog weer te treffen. Morgen stoppen we beiden in St Emilion.....

Gefietst vandaag: 62 km

Gefietst totaal: 1427 km

1. Harmen:
    4 juni 2022
    Mocht je Cees Taal en zijn maatje tegenkomen doe hem de groeten uit Lexmond. Ik zag dat hij vandaag 3 uur fietsen zuidelijker overnacht.
  2. Hette:
    5 juni 2022