Dag 22: Pamplona - het lek boven (12/6)

12 juni 2022 - Pamplona, Spanje

De boosdoener

Dit was hem dus: de oorzaak van alle ellende. Een stukje ijzer van 8 mm (nietje of zo) scheef in de buitenband gestoken, maar wel met een puntje door het rubber heen, genoeg om de binnenband lek te prikken.

Achteraf kijk je een koe in zijn kont, maar alles valt op zijn plek: de zware klim met veel afstappen, de bijna schuiver in de afdaling, het feit dat 'aanlopen' pas na een paar km begon, het was gewoon een afloper!!

Vanmorgen na een paar regenbuieen ben ik naar Pamplona stadscentrum gelopen, leuke stad en straatjes, met veel verwijzingen naar St. Jacob. En ja hoor, voor een herberg spotte ik René uit Hillegom; hij zag me ook en groette met 'de Fries uit Amsterdam'. Praatje gemaakt, hij bleef nog een nacht en stond in de rij om opnieuw in te checken (je mag maar 1 nacht in een pelgrimsherberg overnachten). Na een lunch op een onooglijk terras (heerlijk, 6 euro incl glas wijn), werd het tijd voor de fietsinspectie...

Toen ik de fiets pakte uit de opslag bij de hostel receptie zag ik een lekke achterband en viel het kwartje onmiddellijk. Ik heb de fiets naar buiten gereden, band eraf en ben het lek gaan zoeken. Emmertje water geleend van de aardige jongen van de receptie, die ook gereedschap aanbood voor het geval dat. Toen ik lek had gevonden en geplakt kon ik de buitenband op dat specifieke punt inspecteren. Ik neem Jeanette en José niet echt kwalijk dat ze dit niet hebben gezien. Ik kwam erachter door te voelen, het was nauwelijks te zien. Had inderdaad gereedschap nodig om het te verwijderen.

Was niet nodig geweest. We gaan nu dezelfde telefoonlader gebruiken voor alle merken telefoons, kunnen we ook niet een afspraak maken over fietsbanden? Dan had José er gewoon een nieuwe buitenband opgezet en was ik gewoon verder gefietst ...

Lering: ik moet geen apps vertrouwen, maar ook geen Spaanse fietsenmakers die kampioen cyclocross zijn geweest. Vrouwen uit Ermelo zij het vergeven. Vertrouw op jezelf.

Ja, en met goede banden had ik die klim waarschijnlijk achteruit, met twee vingers in mijn neus en een hand op mijn rug gedaan (u merkt het, ik krijg weer praatjes). Morgen vroeg op en een lekker stukje fietsen. Zin in! 🚴‍♂️

Gefietst vandaag: 0 km

Gefietst totaal: 1865 km

1. Mark:
    12 juni 2022
    Top, fijn dat je verder kunt. Op naar Santiago 🚴‍♂️.
  2. Han:
    12 juni 2022
    Goed nieuws. En weer wat geleerd. Soms is het inderdaad iets heel simpels.
    Dat je het zelf hebt opgelost geeft ook vertrouwen
    Vanaf nu alleen maar forward and upwards.
    Succes!
  3. Margriet:
    12 juni 2022
    Pfff...wat een "geluk". Kun je toch mooi je reis afmaken zoals je hem bedacht had.
  4. Tom:
    12 juni 2022
    Een typisch geval van ‘ dat zie je nietje’ , het zijn vaak de kleine dingen in het leven die het doen (die het doen)was ooit een irritant liedje , net zo irritant als een lekke band. Het rijmt maar het fietst klote. Gelukkig is het opgelost en kun je weer verder met jouw mooie reis !
  5. Ronald Nijsen:
    12 juni 2022
    Prachtig verhaal weer Hette. En geweldig dat je het (zelf dus) opgelost hebt. Ik heb een paar weken jouw bestuursdienst op zaterdag bij WV overgenomen. En menigmaal “Hette waar ben je?” geroepen. Ik ga voor het oppompen van een zachte band al naar de fietsenmaker om de hoek. Nu nog even gas geven voor die laatste “paar” kilometers en tot eind juni back home. Topper!
  6. Minke:
    12 juni 2022
    Wat fijn Hette. Zegt het spreekwoord niet: “komt tijd komt raad? “ een geschenk uit de hemel of van Jacobus of van wie ook.
    Morgen een fijne dag gewenst . Geniet van je tocht!
  7. Frank:
    Go Hette Go
  8. Peter:
    12 juni 2022
    Top Hette, gelukkig weer verder, extra rustdag en een extra dosis vertrouwen, dat komt goed, geniet ervan 👍
  9. Susanne:
    12 juni 2022
    Wat onwijs leuk om je verhalen te lezen Hette. Ik lees ze vaak met een glimlach op mijn gezicht. Je vertelt het leuk! Succes met de tocht.
  10. Hette:
    👍 Dank je.
  11. Eveline:
    13 juni 2022
    Heel goed nieuws, Hette! Je gaat èn Santiago èn 30 juni halen! Het leven is mooi! 💪
  12. Hette:
    Mooi en erg warm ook 🥵
  13. Jan Hickmann:
    13 juni 2022
    Mooi Hette, de spirit is er weer, op naar de eindstreep!!
  14. Hette:
    13 juni 2022
    Nog maar 10 dagen van zo'n 70 km en ik ben er...