Dag 1: Amsterdam- Haarlem- Dordrecht (22/5)

22 mei 2022 - Haarlem, Nederland

De kop is er af! Na een valse start (na 2 km merkte ik dat ik mijn bidons was vergeten), ben ik vlot naar Haarlem gefietst waar ik van vrijwilligster Joke stempels en -belangrijk- ook koffie kreeg. En ook nog uitleg over de schelp als het symbool voor de pelgrimstocht en de herkomst van Compostela.

Voor het Jacobshuis is een officiele startstreep en daar heeft Joke mij vereeuwigd. Via de Bollenstreek, Leiden, Capelle, Kinderdijk en Dordrecht ben ik aangekomen op De Kleine Rug in de Biesbosch, waar ik in een trekkershut slaap.

Gefietst vandaag: 130km

Gefietst totaal: 130 km

1. Niels:
    23 mei 2022
    Wat een leuk plan Hette! Lekker onthaasten en om je heen kijken.
    Veel plezier!!
    👍💪🚴‍♀️
  2. Hette:
    23 mei 2022
    Gaat lukken Niels.
  3. Joost van Elten:
    28 mei 2022
    Hoi Hette, ik heb in één keer 6 dagen gelezen. Leuk om te lezen!! Je moet wel aan de bak zeg. Van der Poel wordt ook steeds beter in de Giro, zegt hijzelf. Jij hebt ook een beetje zijn lijf dus dat zal bij ook zo kunnen zijn. Als je er bent ben in blakende vorm. Veel plezier en mooie tocht verder!! Warme groet
  4. Hette:
    28 mei 2022
    Dank Joost! Misschien is het uiteindelijk ook de beste voorbereiding op de 'oude lullen match' op 2 juli.
  5. Joost van Elten:
    31 mei 2022
    Dat zijn heel andere spiergroepen Hette. Misschien kan je tussendoor eens afstappen en een potje meevoetballen met de jeugd op een dorpsplein?